Miután megkötött a laminálás és viszonylag használhatónak tűnt, így nem maradt más hátra, mint a hibás részek javítása.
Alapvetően kétféle hiba adódott: 1- levegő maradt az üvegszövet alatt, 2- túl sok epoxi maradt az üvegszövet alatt. Ha kettőt összeadom, akkor átlagosan hibátlan az eredmény. Csakhogy a kétféle hiba földrajzilag eltérő helyeken kumulálódott. A levegő buborékok jellemzően az éleknél jelentkeztek, míg a vastagabb részek (nevezzük púpnak) inkább a hajó oldalán, a megfolyt műgyantából eredően keletkeztek.
A megoldás mindkét esetben ugyanaz: a hibás részt lecsiszolni, lehetőleg fáig és kisebb, de jókora átfedést biztosító darabokkal kipótolni. Majd megkötés után lecsiszolni és az esetleges hiányosságokat műgyantával feltölteni. Mivel itt kicsi, legfeljebb tenyérnyi üvegszövet darabokkal dolgoztam, így könnyen és gyorsan tudtam haladni. Ráadásul az eredmény is egész jó lett. Mondjuk annyira azért nem, hogy le is fényképezzem. Ezzel azt hiszem várok amíg a glettelés el nem készül. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy legközelebb (!?) inkább kisebb és így könnyebben kezelhető darabokkal laminálok.
Miután befejeztem a műveletet egy kicsit tovább haladtam az egyéb apróságokkal. Pl. összeragasztottam a gaff rúd villájához szükséges rétegelt lemez lapokat. Szerencsére egész jól kit tudom használni a korábbi munkák (pl fenéklemez kivágása) során megmaradt darabokat.
Másik apróság a kormánylapát éleinek legyalulása – áramvonalasítása. Ebben az a legjobb, hogy a gyalult részeken a rétegelt lemez szép csíkos mintát ad, ráadásul a csíkok egyenességéből következtetni lehet a gyalulás egyenletességére.
Ha már visszakanyarodtam a famunkákhoz elkészítettem a baum villáját is, illetve a villa helyét is kifaragtam a baum végén (vagy ha menetirányból nézzük, akkor az elején), végül beragasztottam a villát a helyére. Ezzel a baum nagy vonalakban el is készült. Majd még gyalulni és csiszolni kell, illetve a vitorla rögzítéshez szükséges lyukakat befúrni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése