2018.03.05.
Március.
Tavasz. Jó idő … hát hogyne.
Hajóépítés a
konyhában.
Ma belekóstoltam, hogy mennyi munka van még egy kész alkatrésszel.
Nos több mint akkor, amikor még nem volt kész. Ez némileg előrevetíti, hogy
mennyi munka lesz még azután, hogy összeállítottam a hajót. Kissé disszonáns
dolog hajóról beszélni, egy rakás szétszabdalt deszka fölött, de ezért is jó,
ha az embert eligazodik a műszaki rajzokon, mert a sok vonal, meg szám így már
legalább fejben összeáll hajóvá.
A mai program a
swertszekrény majdnem végleges összeépítése és készre csiszolása volt, továbbá
a középső két borda (amikből majd a légtartállyá kinevezett középső pad is
készül majd) kivágása és az orrtőke összeállítása, na meg a „kész” fartükör szépítgetése.
A bordákkal
kezdtem. Kivágtam és géppel lecsiszoltam őket Ez a mára jutott hat óra munkából
egy felet(!) vett igénybe. A maradék 5 és fél óra a kész swertszekrény mégkészebbre
alakítására ment el. Úgy érzem egyre inkább együtt rezonálunk a körfűrésszel.
Gondolom mostanra belátta, hogy akkor is én vagyok a főnök, ha néha ferdén
tolom is.
A továbbiakban
gyalulás, csiszolás, reszelgetés, még egy kis csiszolás, megint gyalulás, aztán
csiszolás-reszelés-fúrás-csiszolás és a végére egy kis csiszolás. A legvégén
pedig a desszert: egy fába szorult csavar … beszorult, beszakadt, bennmaradt.
Mivel csak a feje szakadt le, így a fában maradt menetes rész örökre,
eltávolíthatatlanul bennmaradt valahol a szerkezet mélyén és szorítja egymáshoz
a léceket…forevörandevör. Mondjuk tart, de azért szívesen ragasztóztam volna
még egy kicsit arrafelé.
Lassan annyit
nézegetem az időjárás előrejelzést, mintha már a balatoni szeleket várnám.
Valójában csak a melegedést várom, mert jó volna már összeragasztani a nagy
lemezeket. Ehhez el kellene érni a 10 fok körüli hőmérsékletet, hogy a sátort
fel tudjam fűteni 20 fok környékére. Ez alatt túl esetleges az epoxi működése.
Bár az újonnan beszerzett kifejezetten (fa)hajókhoz való, tengervíz-álló,
poliuretán (PUR) ragasztót elméletileg már 10 fokon is bátran használhatnám, de
itt mégis inkább epoxit szeretnék használni.
Úgy számolom,
hogy ha végre megvan a Nagy Lapok Összeragasztása (NALÖSSZ – na lösz ami lössz), akkor a felrajzolással,
kivágással és összeállítással egy szép hosszú napon megleszek. Na meg az építőállvány...akkor két hosszú nap. Bevallom férfiasan
nagyon várom már, mert jó dolog így fúrni faragni de a hajó első - drótozott –
összeállítása azért elég látványos lépés lesz. Szerintem a szurkolótáborból
többen csak akkor fogják elhinni, hogy ebből tényleg hajó lesz (pl.: én is).
Addig azért még hátra van egy „apróság”: az orrtőke összeragasztása és
kifaragása. Egy kicsit tartok tőle. Három tölgy lapból kell először
összeragasztani, majd az egészet trapéz keresztmetszetűre kifaragni úgy, hogy a
felső és az alsó része különböző méretűek….és ha mindez nem lenne elég az egész
darab ívelt. Attól tartok, hogy ez lesz a hajó legnehezebben elkészített
darabja (szinte kizártnak tartom, hogy egy nap alatt végzek)
Amúgy nem önsanyargatásból, de sikerült
magamra húznom egy jó kis kényszerítő eszközt. Megosztottam facebookon a
blogot. (Na ugye hogy Te is onnan találtál ide!). Így viszont már csak
előrefelé menekülhetek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése