március 07, 2018

Laminálás - először

2018.03.05.

Semmi nem tart örökké, kiszedtem a beszakadt csavart.
Ismét szétszedtem a swertszekrényt, hogy üvegszövettel lamináljam a belsejét. Ahhoz képest hogy első alkalommal lamináltam, egész jó lett….magyarul elég ronda, de ez úgyis az egyik legeldugottabb része lesz a hajónak és legalább gyakoroltam egy kicsit. Persze a kifolyt epoxi miatt lehet újra csiszolni az egészet. Ez mondjuk felveti, hogy valamilyen más technológiai sorrendet kéne alkalmaznom. (Ez amúgy egy komoly hátránya annak, ha csak tervek és nem pedig építési útmutató alapján épít az ember. A technológiai sorrendet saját magamnak, menet közben kell kitalálnom.)
Bármennyire is szép egy összecsiszolt alkatrész, ha a ragasztás/laminálás miatt újra kézbe kell venni akkor elpocsékolt idő volt a túl korai „készre” alakítás. Ráadásul a több rétegű epoxi bevonat többszöri nekiindulást – közben csiszolást – igényel, így inkábbmegpróbálom azt az eljárást követni, hogy előkészítek mindent a műgyantázásra, aztán jöhet az epoxi első réteg (ha kell üvegszövettel). Amikor megkötött akkor előkészítem az alkatrészeket a következő réteg epoxihoz, magyarul csiszolok, aztán megint epoxi, aztán megint szünet, aztán csiszolás, majd epoxi majd szünet majd csiszolás-epoxi-szünet-csiszolásepoxiszünetcsiszolásepoxi… navalahogy így, amíg el nem készül. Ráadásul a swertszekrénynél elkövettem egy hibát (még hogy egyet!), nevezetesen figyelmen kívül hagytam, hogy a 6mm-es lemeznek a két oldala különböző minőségű felületet kapott. Ez azt jelenti, hogy van egy szebb, rajzolatos, famintájú (milyen másmilyen lehetne még) oldala és van egy sima világos minta nélküli oldala. Ez nem lenne baj, ha a kivágásnál odafigyeltem volna, hogy az oldalak tekintetében is tükörképek legyenek. Így viszont az alkatrésznek lesz egy szép és egy nem szép - vagy ha úgy tetszik egy jobb és egy szebb (esetleg egyik szebb mint a másik) - oldala. Szerencsére ezt a két oldalt úgysem lehet egyszerre látni – mivel háttal vannak egymásnak... kár is volt elárulnom.

Úgy tűnik végre az időjárás is kész támogatni a projektet. Jön a melegedés meg a négynapos hétvége. (de addig még hat nap meló) 
Laminálás előtt

Felirat hozzáadása

Laminálás után

Térplasztika - maradék epoxi ecsettel




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése