2018.02.25.
Egyelőre úgy tűnik, hogy ez a hidegtől lesz maradandó élmény, de hát haladni kell a munkával. Napok óta azt harsogta minden médium, hogy szibériai hideg jön. Kimentem megnézni jön-e már. Jött. Import szibériai nyír rétegelt lemezhez import szibériai hőmérséklet jár.
Egyelőre úgy tűnik, hogy ez a hidegtől lesz maradandó élmény, de hát haladni kell a munkával. Napok óta azt harsogta minden médium, hogy szibériai hideg jön. Kimentem megnézni jön-e már. Jött. Import szibériai nyír rétegelt lemezhez import szibériai hőmérséklet jár.
A kora délutáni hőmérséklet valahol 0
és -5 fok között mozgott. Mivel a sátor újjáépítés alatt van (eddig minden
alkalommal volt valami javítgatni való rajta, így kezdem azt hinni, hogy mégsem
volt olyan nagyszerű ötlet, de még messze vagyok attól, hogy a kukába dobjam az
egészet), így esélytelen, hogy ezt a hőmérsékletet komolyan befolyásolni
tudjam.
A mai terv a swertszekrény darabjainak
a kiszabása, amit majd otthon a jó meleg lakásban fogok összeragasztani.
Mindenekelőtt levágtam egy 30
cm-es „csíkot” abból a lemezből, amiből majd az oldalpalánkokat ragasztom
össze. Mivel az eredeti szabásminta szerint is ebből kell kivágni, így nem fog
hiányozni és legalább a maradék anyagot is könnyebb lesz mozgatni. Nem tudom,
hogy a hideg teszi-e vagy tényleg ilyen fakezű vagyok, de egyszerűen képtelen
vagyok méretpontos vágásokat ejteni az anyagon. Ennek köszönhetően a
swertszekrény oldalsó lapjai 5 mm-el rövidebbek letteka tervhez képest. Pontosabban csak az
egyik, ami azért különösen érdekes, mert a kettőt összeszorítva vágtam ki,
tehát el nem tudom képzelni, hogy hol csúszhatott el a kettő ennyire. Mivel a
rövidebbhez hozzátoldani nem tudok, így a hosszabbat igazítom a rövidebbhez
(Erről rögtön egy székely vicc poénja ugrott be: „Mi lesz ez…? Fogpiszkáló, ha
el nem b..om”). Ennyi mindenesetre még nem befolyásolja a hajó tulajdonságait.
Azt hiszem a továbbiakban inkább némi ráhagyással dolgozom, ami jó lehetőséget
biztosít, hogy reszeléssel és csiszolással tartsam melegen magamat. Végül azért
csak sikerült minden darabot pontosra szabni és
- egyelőre csak szorítókkal ugyan - egy elég pofás darabot összeállítani.
Miután ez összeállt már csak a
csiszolás volt hátra. Mivel nem szeretném a lakást összefűrészporozni, így ezt
is a szabadban csináltam. Az már korábban feltűnt, hogy hidegben a gépek
vezetékei egész elképesztő mértékben megdermednek de a legjobb a csiszológép
volt. Ez az eszköz nem egy súlyos darab, így amikor véletlenül lesodortam az
asztalról nem esett le rögtön. Egy kicsit még álldogált a vezetékén tétován,
mintha azon töprengene „ugorjak vagy ne ugorjak”. Ebben a helyzetben egy kissé
kobraszerű jelenség volt, már ha létezne csiszolófejű kobra. Aztán végül szépen
lassan nekitámaszkodott az asztal lábának és megvárta, hogy visszategyem az
asztalra. Rendes gyerek ez a csiszoló.
„Hálából” a motor hűtését
biztosítani hivatott levegőáramlás félig lefagyasztotta a tétlen kezemet.
Ideje volt összeszedni a cuccot
és hazaindulni. Azért még a fartükör két lemezét is lecsiszoltam, hogy otthon
már csak ragasztani kelljen őket.
Nem tudom, hogy mikor lesz végre olyan idő, amikor
nekiállhatok a nagy lemezek ragasztásának, de egyelőre úgy tűnik, elég
bevizezni őket és mindennél keményebben összefagynak.Ragasztás előtt |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése