február 10, 2018

Az első nap

2018.02.10.

Végre megvannak a rétegelt lapok is (na meg az építőállványhoz szükséges deszkák). Közben – hála az esős időnek - kiderült a sátor egyik gyengéje. A tető- bár ki van feszítve amennyire lehet, azonban mégis hajlamos a széleknél a „behorpadásra” és így nem kevés esővíz összegyűjtésére, természetesen a felső kereten belül, ami így egy befelé nyomuló, vízzel teli zsákká válik és persze kiürítésnél is befelé igyekszik távozni. Igen, pontosan arrafelé ahonnan az ember üríteni próbálja. Február van, tehát nem egy langyos nyári záporról van szó, hanem dermesztően hideg vízről.
Miután megépítettem a munkapadot végre már tényleg a hajóval tudtam foglalkozni. Legyalultam a fenéklemezt alkotó két tábla illesztési felületeit. A két 12 mm-es tábla 10 cm-es átlapolással fog illeszkedni, amit jobb híján kézi gyaluval munkáltam meg. Nem volt könnyű, de legalább nem fáztam és egy kicsit ráéreztem arra amikor még nem voltak szerszámgépek és mindent kéziszerszámokkal csináltak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése