május 19, 2018

Apróságok - első rész

Apróságok-1.

Miután összeállt a hajóhéj és látszólag hajóvá vált a sok leszabdalt fadarab, rögtön kiderült, hogy mennyi minden van még hátra addig, amíg végre vízre kerül.
Na az ilyen apróságokról mondják, hogy az ördög a részletekben lakik.
A gerinc.

 Mivel a hajó nem a klasszikus módon épül (a gerinc és bordázat által alkotott váz lesz bepalánkolva), így a gerinc akkor is ráér, amikor a belső felépítésben eljutok a svertszekrény és a fartükör közötti részre. Mindenekelőtt összetoldottam megfelelő hosszúságúra a kiszemelt tölgyfa léceket. Ferdére gyalultam/csiszoltam, majd ragasztottam csapoltam, végig ügyelve, hogy a végén egyenes darabot kapjak. Sikerült (persze mire ezt a bejegyzést írom, már tudom, hogy nem sikerült). Következő mozzanatként a gerinc egy pontján egy szélesítést akartam rászerelni ott, ahol a groszsott alsó csigájának a talpa lesz. Ezt mindenképpen úgy akartam megépíteni, hogy ne csak a gerincbe behajtott csavarba kapaszkodjon, hanem a szélesítésen keresztül a fenéklemezhez is kapcsolódjon (bár nem valószínű, hogy a 6,5 nm-es vitorla fel tudná tépni a rögzítést – persze ha mégis olyan szél kerekedne … akkor úgysem lenne alkalmam ilyen apróságokkal foglalkozni). Miután ily módon elkészül a gerinc, már csak le kell ragasztani és csavarozni a fenéklemezhez.

Hű de sok még a munka.

A gerinc fészkének a megtisztítása a ragasztó maradékától

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése